NAV Online számla regisztráció
Szerző: webes-szamlazo.hu, 2018-06-01 Update: 2020-01-13 06:52:51
Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 2018. július 1-jétől hatályos 10. számú mellékletében foglaltak szerint adatszolgáltatási kötelezettség terheli az adóalanyt a legalább 100 ezer forint áthárított általános forgalmi adót tartalmazó, belföldi adózók közötti ügyleteiről kiállított számláiról. A 100 ezer forintos összeghatárt hamarosan nullára fogják redukálni, azaz minden számlát be kell majd küldeni! Ezért ha még nem tetted meg, nemsokára mindenképpen regisztrálnod kell az Online számla felületen.
Így regisztráld a céged a NAV Online Számla rendszerében.
A sikeres regisztráció érdekében, készítsd elő az adókártyádat, a céged adószámát és szükséged lesz az ügyfélkapus bejelentkezésre. A regisztrációt a cég hivatalos képviselője vagy a képviselettel megbízott személy fogja tudni elvégezni. A regisztrációt a NAV Online Számla rendszerében kell végrehajtani a https://onlineszamla.nav.gov.hu oldalon.
I. NAV Online Számla regisztráció:
- Első alkalommal válaszd az „Adatszolgáltatásra Kötelezett Adózói Regisztráció” gombot. Jelentkezz be az ügyfélkapun!
- Sikeres belépést követően add meg az adóazonosító jeledet. Kattints az ellenőrzésre, majd írjál be egy felhasználónevet! Ez lesz az Online számla felületen a felhasználóneved.
- Válaszd ki a regisztráció típusát (gazdálkodó szervezet vagy egyéni vállalkozó), majd add meg az ahhoz tartozó részletes adataidat!
Ha ezzel megvagy a fele már kész van! Második lépésként létre kell hoznod egy Techinikai felhasználót. Ez arra lesz jó, hogy ennek a felhasználónak az adatait fogod megosztani a különböző számlázó programokkal. Tehát csak az a számlázó program tud adatokat beküldeni a nevedben, akinek megadod a Technikai felhasználó adatait. Magyarul, hogy ne tudjon boldog-boldogtalan adatot szolgáltatni az Online számla fiókodba, csak az akinek Te engedélyezed ezt.
II. Technikai felhasználó létrehozása:
- Sikeres regisztrációt követően jelentkezz be a megadott felhasználónévvel és jelszóval!
- A „Felhasználók” menü kiválasztása után az „Új felhasználó” gombra kattintva, hozz létre egy „Technikai felhasználót”.
- Adj meg egy általad választott jelszót, a jogosultságok beállítása résznél jelöld be a „számlák kezelése” és a „számlák lekérdezése” jelölőnégyzeteket, majd kattints a „Mentés” gombra.
- A megjelenő oldalon kattints alul a „kulcsgenerálás” gombra. Ezzel létrehozod az XML aláíró és cserekulcsot.
Tehát négy adatod van a Technikai felhasználóhoz:
- Felhasználói név
- Jelszó
- XML aláírókulcs
- XML cserekulcs
III. Számlázórendszer összekötése a NAV Online számla rendszerrel:
Lépj be a számlázórendszeredbe és állítsd be ezeket az adatokat a számlázóban.
A SalesDB webes-számlázó esetében a Beállítások / Cég adatai oldalon tudod rögzíteni ezt.
Mások ezeket olvasták még:
Kategória: Hírek, aktualitások
Elhalasztotta a NAV a 2020 április elsejei határidőt | A koronavírus miatt kialakult helyzetre való tekintettel, 2020. július 1-re halasztja a NAV az onlin [...]
Kategória: Hírek, aktualitások
Több felhasználó, több telephely, több vállalkozás | Egy számlázó-rendszer bevezetése gondos előkészítést igényel, különösen akkor, ha több alkalmazott i [...]
Kategória: Számlázó program
ARCHÍVUM
SZÁMLÁZÓ BLOG
A Számlázó Blogon az online számlázással kapcsolatos cikkeket olvashatsz. Vannak olyan témák amelyek egészen egyértelműek és vannak olyanok amelyekről még a jogászok is eltérően vélekednek. Bár minden témának igyekszünk legjobb tudásunk szerint utánajárni előfordulhat, hogy találkozol az itt leírtaktól eltérő állásponttal. Mielőtt alkalmazol egy jogszabályt alaposan utána kell járnod az rád, a Te cégedre milyen formában vonatkozik. A blogban leírtak nem irányadóak, csupán a szerzők álláspontját tükrözik.